BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 30, 2009

malaysiaku 52 tahun..




tepat jam 12 malam genaplah sudah malaysia merdeka selama 52 tahun..sebagai rakyat pasca merdeka, mungkin kita tidak dapat menghayati sepenuhnya pahit jerih orang-orang terdahulu untuk meraih kemerdekaan..bermula dengan perjuangan Onn Jaafar hingga Najib Razak..kini malaysia mengamalkan konsep satu malaysia yang melambangkan perpaduan kaum..

malaysia sudah bertukar pemimpin sebanyak 6 kali dan era pemerintahan Tun Dr Mahathir yang memberi kesan yang mendalam kepada saya..mungkin saya lahir dalam era beliau..saya cukup kagum dengan beliau dan kalau boleh saya nak ambil otak dia untuk jawab permasalahan ekonomi seperti subjek malaysian economic...(tension belajar subjek itu)..


seperti biasa, masalah politik di negara ini tidak pernah surut..tidak habis-habis bergaduh untuk kepentingan sendiri, dan bukan untuk kepentingan rakyat..kan elok kalau mereka duduk semeja dan bergabung idea untuk memajukan negara..ini tidak..bergaduh hanya untuk meluaskan pengaruh dan empayar..saya memang minat politik tapi politik di malaysia semakin tenat dan memualkan..demonstrasi di sana sini..ini ke perpaduan yang islam hendak seperti kata sebuah parti itu?

saya berharap bila Malaysia sudah berusia 52tahun ini, mentaliti orang-orang kenamaan, parti-parti politik dan rakyat malaysia sendiri akan berubah..dan janganlah asik memikirkan apa yang negara sumbang kepada kita,tetapi fikirlah apa yang kita sumbang untuk negara...luv u malaysia

0 comments: