BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 11, 2009

7888 hari..

hari ini sudah 7888 hari saye hidup d dunia..tp ape sumbangan yang telah saye lakukan kepada agama juge negara saye?juge kepada keluarga saye?mak dan abah..adakah saye pernah menyakiti hati kalian..

membuatkan mak menangis kite akan berdosa besar...saye tak tahu sama ada saye pernah membuatkan mak saye menangis atau tak..tetapi yang saye tahu mak saye banyak menangis kerana abang saye...semenjak die kahwin dan duduk serumah dengan mak, die banyak menyakitkan hati mak..bila kamu nak berubah wahai zamry b selamat..sesungguhnya syurga d bawah telapak kaki ibu dan dahulukan ibumu sebelum isterimu...


k stop being too emosional...berbalik kepada topik tadi..saye rase malu dgn Allah sebab saye dah byk wat dosa...tak terhitung dosa2 saye...saye telah jadi manusia munafik sebab saye dah berjnji di luh mahfuz semasa saye berumur 3 bulan ( di dalam rahim mak saye) bahawa saye akan menunaikan suruhanNYA dan meninggalkan laranganNYA...saye telah memungkiri jnji2 saye..


kadang2 saye terfikir sempatkah saye bertaubat sebelum ajal saye tiba..memikirkan mati saye amat takut kerana amalan belum cukup..."mati itu pasti, hidup itu InsyaAllah"...kadang-kadang saye mencari DIA bila saye d didalam kesusahan..hinanye saye...seringkala kite memikirkan Tuhan tidak adil kepada kite...sedarkah kite bahawa kite juge tidak adil kepada Tuhan?


Tuhan menciptakan saye dgn sempurna...tp knp saye tidak pernah bersyukur dengan nikmatnya...saye tahu tidak selamanya saye d atas...hidup bagai roda...bila-bila masa shj Tuhan akan tarik nikmat 2 dari saye...walaupun saye begini, tp Allah masih menolong saye..knp?tidak adilnye ak kepadamu Ya Allah..

saye bukanlah hambe Allah yang alim...solat mmg solat tp banyak lg dosa2 lain yg masih saye buat...Ya Allah Ya Tuhanku, sempena bulan syaaban yg penuh keinsafan ini, berilah ak hidayah dan bukakan pintu hatiku untuk berubah.....amin ~

0 comments: