BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 26, 2009

sejenis...

telah menjadi budaya zaman sekarang bercinta dengan kaum sejenis..laki dgn laki perempuan dengan perempuan..dengar macam geli, merenyam,nak muntah dan macam-macam lagi..tetapi siapa kite untuk menilai dan menyanggah hak mereka..naluri mereka..mungkin ada yang bercinta sesame jenis ni sebab masalah keluarga atau dah pernah di kecewakan oleh kaum2 tertentu..entahla..tetapi budaya ini sudah makin menjadi-jadi..dan tanpa segan silu ianya dipamerkan..di barat mereka sudah boleh berkahwin sesame jenis..mereka memag tiada budaya..tapi kenapa kite mesti ikut..kite beragama islam bukan?oh ye..nanti korang akan berkata "kubur lain-lain"...so tak payah masuk campur..

Tuhan telah memberi peringatan di dalam Al-Quran:

"Apakah mereka tidak memperhatikan berapa banyak generasi yang telah Kami binasakan sebelum mereka, padahal telah Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi, yaitu keteguhan yang belum pernah Kami berikan kepadamu, dan Kami curahkan hujan yang lebat atas mereka dan Kami jadikan sungai-sungai mengalir di bawah mereka, kemudian Kami binasakan mereka karena dosa mereka sendiri, dan Kami ciptakan sesudah mereka generasi yang lain". (QS. Al An'aam, 6: 6) 

"Maka Kami jadikan yang demikian itu peringatan bagi orang-orang dimasa itu, dan bagi mereka yang datang kemudian, serta menjadi pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa." (QS. Al Baqarah, 2: 66)..

mereka mungkin sudah terlupa apa yang berlaku terhadap kaum nabi luth dan juga masyarakat pompei yang Allah S.W.T lenyapkan dan hancurkan dalam sekelip mata..sehingga pompei lenyap di dalam peta.. 
Pemusnahan Pompeii dari muka bumi oleh bencana yang demikian dasyat ini tentunya bukan tanpa maksud. Catatan sejarah menunjukkan bahawa kota tersebut  merupakan pusat maksiat dan kemungkaran.

Lava gunung Vesuvius menghapuskan keseluruhan kota tersebut dari peta bumi dalam waktu yang singkat. Yang paling menarik dari peristiwa ini adalah tak seorang pun mampu melepaskan diri dari keganasan letusan Vesuvius.  Ramai pasangan-pasangan yang tubuhnya terawet dan  berada dalam keadaan sedang melakukan persetubuhan. Yang paling mengejutkan adalah terdapat sbeberapa pasangan yang berkelamin sama, dengan kata lain mereka melakukan hubungan seks sesama jenis (homoseks).

Selama ribuan tahun, mayat-mayat itu terkubur  dan membatu. Setelah Gunung Vesuvius meletus pada tanggal 24 Agustus tahun 79 Masehi, kota Pompeii terkubur bersama asap dan debu vulkano selama 1700 tahun, dan kota itu di jumpai secara tidak sengaja pada tahun 1748 Masehi.dan ini keadaan mereka:



 

 

 

manusia memang tidak pernah belajar dari teladan..mungkin satu hari nanti malaysia bakal menjadi pompei..ianya memang tidak mustahi..walaupun malaysia tiada gunung berapi tetapi apabila Allah sudah berfirman "kun faya kun" maka terjadilah ia..

2 comments:

nadzkyn said...

like.

tapi siapa kita untuk menasihat?
apa yg kluar dari mulut kita siapa mahu percaya?

kita manusia, mereka juga manusia.

hanya yg da hati mampu berubah jika terbaca entri kau ni.

ejan said...

thanks kin..ak tulis entry ni sbb ak nmpak lakonan kat bkt tggi semalam..yup sp kite untuk menasihati..

hnye mereka yg boleh merubah diri mereka