BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 16, 2009

nasib manusia tidak semua serupa...

nasib manusia tidak semua serupa...ada yang dapat nasib yang baik dan ada yang tidak bernasib baik..kawan baik saya mengalami nasib yang tidak baik apabila dia memohon untuk memasuki universiti..dia ada keptusan yang bagus..benda ini bukan berlaku sekali..tetapi sejak sekolah rendah lagi..UPSR dapat 4A tapi tidak dapat memasuki sekolah asrama penuh..tapi dia redha..time SPM dia dapat 4A dan memohon UPU..tetapi malang sekali lagi bila dia tidak layak untuk memasuki mana-mana institusi pengajian tinggi..padahal keptusan kawan saya yang sorang lagi ini, tidak berapa bagus tetapi dapat pergi UitM..nasib manusia semua tak serupa..

untuk degree pula, dia memohon lagi tetapi di tolak juga..kenape dia dapat nasib yang sebegitu malang..pointer diploma semasa dia di Unisel amat bagus..sayang die tiade MuET..IPTS tidak mendedahkan pelajar-pelajarnya tentang MUET..kasihan mereka..apa guna mereka bayar yuran dengan begitu mahal,kalau begitu pentadbirannya..die menangis-nangis call saya..dan tadi saya, zuraidah dan syahiera menggembirakan dia..lepak makan nasi lemak same-same..hehe..Aziantie Hussin, kamu akan dapat nasib yang baik di masa depan setelah kamu bersusah payah sekarang..nasib kita tak serupa sebab itu yang telah di tulis di luh mahfuz..tapi kita jugak kena ingat, Allah takkan merubah nasib kita jika kita tak berusaha ke arahnya..

to Aziantie Hussin..i'll pray for your success sayang..

2 comments:

arifrusli said...

"..padahal keptusan kawan saya yang sorang lagi ini, tidak berapa bagus tetapi dapat pergi UitM."

Babi sangat.

ejan said...

ha?pe mksud ko?ko terase ke?ak bukan cakap ko r setan..ade member aku BI dapat c tapi dapat maskom..kawan aku ni A BI die tapi xdapat maskon.interview pun x dpggil tau..sbb 2 ak kate nasib..ish2..en arif sdh buruk sgke